Thursday, January 17, 2013

kanopi kahwinku

Salam Readers


Malam tadi pergi confirmkan warna untuk kain kanopi
sangat confident untuk ambil warna peach lembut
sesuai lah dengan warna tema i nanti kan.

Okey pergilah dengan ibu & ayah.
sebelum nie dah bagitau berapa haribulan nak guna kanopi & berapa banyak nak guna
cuma belum bagi details warna tema yang saya nak

Sebelum nie en.tunang dah pergi confirmkan kanopi dia dulu.
so kiranya kami gunakan supplier yang sama lah.
memang dah tau en.tunang pon berkenan dekat warna peach tu.
memang sama lah nanti 
diulangi sama.
memang sama.
sama.
tapi saya okey dengan perkara tu.

masa discuss pasal warna tema nak amik..
saya nak warna peach dan krim.
supplier tu cakap nanti warna tak naik.
banyak kali jugak lah die ulang nanti warna tak naik.
sekarang musim orang nak warna terang baru nampak.
tengok muka my mum & my dad..haa dah nampak dieorang nak warna terang.
saya pulak nekad dalam hati ape nak jadi pon nak warna soft jugak.
tak nak ambil warna terang.

konflik pulak timbul bila..
warna peach lembut tak cukup..
tak cukup..
saya ulang tak cukup..masa nie saya dah pening..
ayah pulak nak tukar warna lain sebab kain kanopi tu dah tak cukup.
 
inilah warna peach lembut yang menjadi rebutan tu
tak banyak stok yang ada

ayah kesayangan nak warna ini.
warna gold lembut.
saya pon beri lah alasan nanti warna lain sangat pulak dengan warna peach tadi.
ibu pulak macam dah setuju dengan ayah..

Akhirnya saya ambil tindakan drastik.warna lain terus
warna pink strawberi(supplier tu yang bagi nama)..
tapi saya tengok macam warna pink+oren
nampak tak yang sebelah warna biru tu..

sebab saya cuma ambil 3 kanopi untuk warna peach tadi
ada 4 kanopi lagi tak cukup kain warna peach..
ambil keputusan untuk ambil warna pink strawberi tadi untuk 4 kanopi
masa nie dah rasa habis lah caca marba/cacat warna tema kanopi saya nanti.
tapi saya tetap tanya samaada ibu dan ayah suka atau tak dengan pilihan nie.
alhamdulilah mereka okey.

pink strawberi yang diberi nama..
please be nice with my peach theme okey
.please..please!
 
lepas decide semua hal tadi.
kira-kira dengan supplier tu berapa harga..
zapp rm8++, haaaaa..
saya dah over bujet dekat sini.saya bujet 7++
tapi nak buat macam mane ayah dah tambah kain kanopi tadi
dalam hati dah pasrah.
 
balik rumah.masuk dalam bilik hati dah gundah gulana.
terus call bff siap menangis lagi,huhu
rasa lega bila bff say something yang make me comfort.
thanks Miss Nur :)
Luv u Much

13 comments:

  1. Kalau berbincang ngan parents ni byk kena mengalah sebenarnye.Alhamdulillah dapat persetujuan.Budget tu memang byk yg unexpected akan timbul dear.Kalau sha,sha allocate sket utk emergency budget.Kalau x memang pg bawak ke malam duk fikir mana nak korek duit.Huhuh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yee la, nak jaga hati dieorang kan sha :)
      sebagai anak ikutkan mane yang termampu lah

      Delete
  2. btul ckp sha tu..klu benda nak diskas dgn parent mmg kena byk mengalah..yela..dorg pon ade dream wedding tuk anak die..kite pon ade..yang peling tolak ansur k..heee...pasni yana kena bajett lebih sket supaya tak de la frust sgt mcm tu..biar kite bajet lebih tapi spent kurang..cheer up girll:))

    ReplyDelete
  3. KIRANYA KAIN KANOPI TU DAPAT KAT U KE???BUKAN SEWA EK??huhuhu...ciannyer...mmg sedihkan klau dah terlebih2 bdget....xpe2..ade rezeki tu nnti kat perkara2 lain..sbar ye...bff mmg sngt2 coolkan..syg bff juga...

    ReplyDelete
    Replies
    1. cik Mah: sewa kanopi sekali dengan kain dia..cuma warna dah tak sama dengan tema yang asal..huhu takpe lah saya pon dah tak fikir lagi pasal tu :)

      Delete
  4. adat la tu...huhu.parents kdg2 lebih excited nak yg cantik dan terbaik juga untuk anak2 dia...mcm my dad, dia over excited, dr sy abes bljr lg, ada pelamin ke bju penganti dia bkenan terus cakap kat saya, nanti buat macam tu, pakai baju tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. cik jelita: hehe,parents memang nak yang terbaik untuk anak-anak dia kan..best lah your dad boleh bagi opinion kan :)

      Delete
  5. its ok dear..

    cantik je tu sbnrnya.

    yg penting kaler dia ceria (:

    ReplyDelete
    Replies
    1. cik CT: dear maybe masa tue rasa panik kot tu yang perasaan tak stabil.tengok simple thing pon boleh buat saya susah hati..kena belajar bertenang :)

      Delete
  6. scallop tu ye yang??

    Sya kLW ckp psL scaLLop teringat canopy time tunang. Sya request coLour kuning. die kate kuning die xde tp die bLeh suppy/wat br.

    skaLi die charge extra RM100 per canopy sbb kaen br. hangen jek rs.kLw taw, baek kite sendiri beLi. boLeh jd hak miLik kekaL. smpai skang rs xbLeh bLah.

    psni nk hire vendor yg professional/well-established sket. mLs gune org sekampong. xprofessional! huhu
    (sorry.ter-emo kt cni. huhu)

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah dear, mahalnye sampai rm100-00?, tak munasabah alasan kan lagipun lepas nie dia boleh jee guna balik kain tu kan..aduhai macam2 vendor nie kan..mmg kdg2 guna orang sekampung or sedare mara nie bole sentap2..huhu

      Delete
  7. Korang tau tak?

    Perniagaan kanopi memang sangat menguntungkan. Permintaan melebihi tawaran.

    www.saidinaxlcanopy.com.my

    Di Saidina Excel Canopy korang boleh memiliki set kanopi berkualiti dengan harga yang murah. Kami menyediakan semua peralatan yang lengkap untuk perniagaan sewa kanopi.

    Satu-satunya perniagaan yang menjamin masa depan kita dan akan terus berkembang tanpa had.

    So, jadilah usahawan kanopi dengan memiliki set kanopi yang lengkap.

    lawat kami di: www.saidinaxlcanopy.com.my

    ReplyDelete

mompreneur

Assalamualaikum kesayangan. its me. right now.