Persiapan raya kami.

Salam Readers

Semua orang dah update pasal persiapan raya kan.
tapi saya punya persiapan raya?
hahahaha.tak de ape pon.

perbualan awal ramadan.
Isteri: tahun nie kita nak beraya pakai baju apa?nak beli kuih apa?macam mana?
En. Suami: Ntah.baju nikah jee lah
Isteri: tapi takut dah tak muat lah.
En. Suami: Boleh lagi kot
Isteri: hurm..

dua minggu nak raya
senyap jugak.
senyap.

seminggu nak raya.
En. Suami: sayang macam mana nie.
Isteri: kenapa?
En. Suami: kita tak de kuih raya, baju raya, apa-apa pasal raya pon tak de lagi.
Isteri: ??

hujung minggu yang last before raya.
nasib lah bersesak-sesak pergi cari barang raya kan.
mood nak raya? biasa-biasa jee lah..tak rasa sangat pon.

kesimpulannya.
tengoklah pagi raya nanti apa yang akan jadi.
tarik nafas and keep calm
:)
 

Comments

  1. saya tak shopping raya pun.. mungkin beli kuih raya dengan kerepek je.pakaian raya satu pun tak beli kami suami isteri.. Sebab baju dalam loker dah ada. Guna mana yang ada je..hihik..

    ReplyDelete
  2. kitorang pun sama x shopink raya recycle baju nikah je peh tu saya cari je baju lama yg matching.raya biasa2 gitew tp eksaited jugak ni pengalaman nk balik beraya kampung somi.

    ReplyDelete
  3. huh3x...tak sempat shopping lg .. just dah prepared bj raya utk anak2 sblm puasa lg..
    untuk mama n papa...tgk la kalu rajin ari nie g serbu beli..he3x..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts