Hari Raya Suami & Isteri

Salam Readers

Hari Raya Pertama sebagai Suami & Isteri.
Tahun nie kena beraya dekat rumah suami.
selalu dengar kali pertama raya mesti nak balik rumah isteri.
we are dah terbalik.
tahun depan sila lah berhari raya di rumah saya yee.
hahaha.tak kira.

raya kali nie,seperti yang dah dijangkakan.
baju raya takde.tragedi tailor tak siapkan baju saya berulang kembali.
tahun lepas pon sama.tahun nie dah tukar tailor lain pon jadi jugak.
tahun depan kena beringat awal ramadan kena beli siap-siap.
kalau tak menangis lah jawabnye.
nasib baik sempat beli dress dekat poplook.

pagi raya ada drama air mata.
first time raya sorang-sorang tanpa keluarga tau.
kena beraya dekat rumah orang lain.
hanya tuhan saja yang tahu.
mata pon dah bengkak.
sedih betul.
saya memang betul-betul sedih.

 pergi lah ikut en suami dengan keluarga dia beraya rumah saudara mara dia.
macam nie lah orang dah kahwin.kan.sobs. sobs.
petang baru balik rumah ayah dan ibu.
sekajap sangat.lepas tu kami sekeluarga bergerak balik kampung ayah dekat pontian.
esok petang balik muar semula.

malam tu berkejar-kejaran balik rumah mak en suami.
sampai lah hari isnin pagi.
which is hari raya ke-5.
sebab adik ipar kahwin time raya.
macam tu lah cerita raya yang tak berapa raya.

tak puas makan ketupat,rendang tahun nie.
sabar jee lah


SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI
MAAF ZAHIR & BATIN



Comments

  1. Selamat Hari Raya gojes!
    alololo dah nampak baby bump tew!
    take care dear..

    ReplyDelete
  2. Sya xkawen lg tp Aiman da sound awal2 rayer mesti tmpt die dulu. layan kan aje janji dpt beraye. huhu

    selamat ari rayer dear~

    ReplyDelete
  3. haha i pun dulu cmtu tepon mak pg raya siap nangis mak gelak je haha. comelnya u. selamat hari raya ye :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts