Wednesday, November 13, 2013

I'm not happy with this works

Salam Readers


right now..memang rasa sangat tak happy dengan this firm.
sebab apa? banyak sebab..
banyak kali cakap dengan diri sendiri jangan give up..
buktikan pada mereka you can do it.
tapi ini sebaliknya yang terjadi.

semasa interview banyak yang dijanjikan.
tapi selepas saya masuk office nie.lain pulak ceritanya.
gaji dikurangkan.komisen dikurangkan siap ada syarat komisen hanya untuk kes yang saya bawak masuk sendiri. sebulan kena start keje dekat shah alam.. semua tu saya anggap cabaran sebab saya dah berhenti dekat tempat lama tak kan sekarang nak senang-senang berhenti dekat tempat baru pulak kan..lagipun sekarang tengah pregnant..fikir lagi sapa nak ambil orang pregnant nie..
office hours 9-6 isnin sampai jumaat..tapi semua orang macam workaholic gila dekat sini.
lunch hour pukul satu tapi pukul 3 baru dapat pegi makan..pukul 6 sepatutnya balik tapi 6.30 bos baru nak buat meeting.. saya bertahan sebab fikir saya akan kerja dekat branch bangi dan bukan shah alam.
bertahan lagi.
demi baby demi suami..demi masa depan keluarga & kerjaya.

masuk bulan kedua.
start masuk office branch bangi..
tapi saya nie memang kena tipu lagi. this is not bangi lagi kot.
ini bukit mahkota, poskod pon dah kajang. masuk-masuk office kosong.
cuma ada partition staff, komputer dan bilik-bilik kosong..berserta seorang staff.
masih lagi bersabar. walaupun dalam hati aku nie macam tak normal kerja dekat tempat macam ini.
mula-mula saya masih boleh bersabar bagi tunjuk ajar ku sifu dekat staff nie.
tapi lama-lama saya pulak rasa menyampah.macam mana boleh buat interview dan pick this staff???
masalah pertama yang saya perasan.
1. akak nie cakap dia dah ada experience kerja kat mahkamah tapi tak tau guna komputer.
 skill komputer memang lah takde.aduhai nak tukar font surat pon tak tau.. saya suruh dia buat surat yang memang dah ada soft copy just tukar particular tapi ambil masa 2 jam..saya test dia bagi kerja paling senang..susun dokumen yang saya dah print.alahai it takes 3 hours tau..padahal saya dah ajar dia dokumen yang akan keluar dekat mesin potostate tu dah collate (dibahagi bahagikan) unless dia campur adukkan pages memang lah dah kelam kabut. tapi itu lah yang terjadi. rasa nak pecah kepala saya ajar dia.

2. mungkin sebab faktor umur.. dia dah dekat 46 tahun..kalau saya ajar banyak sangat dia akan pening. tak apa saya memang boleh faham tu semua.tapi tapi tapi tapi...kenapa lah lama-lama saya bagi cadangan dekat  akak tu untuk cari kerja lain.tapi dia insist dia boleh buat kerja lagi. fine saya memang dah hampir-hampir hilang kesabaran kadang-kadang. obviously yes. akak dah sebaya my mum dah tau tak kan saya nak marah-marah akak lagi.its not nice kan.

panjang lah pulak kan..nanti sambung lagi..




3 comments:

  1. hoho, kita sama, pernah dulu ajar staf baru buat kerja, tapi last2 kita sakit kepala balik..
    btw, salam perkenalan drp saya..=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kenal..mula2 rasa ok lagi tapi bila lama2 macam tak masuk jee apa yang kte ajar tensen lah pulak,aduiii saya siap cakap baik2 dgn dia akak saya nasihatkan akak cari kerja lain yang sesuai sebab kerja nie memang tak sesuai dengan akak..heeeeeee

      Delete
  2. salam sis.. samalah ... dah masuk dua tahun keja kat company ni(meluah sikit) . hurm management teruk.keja banyak gaji kecik. orang yang dah gaji besar lagilah kena bagi kenaikan. orang gaji kecik ,,, hurm.. terbiar. huhu.., xpelah la sis.. anggap sbagai satu cabaran je, dugaan. apa pun congrats, xlama g jadi ibu =)

    ReplyDelete

mompreneur

Assalamualaikum kesayangan. its me. right now.